Wyposażenie magazynu w trzech krokach

Magazyn to serce każdej firmy, która działa na zasadzie sprzedaży produktów. Jak wyposażyć magazyn, aby usprawnić jej działanie? Czym się kierować tworząc taką przestrzeń? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć.

Krok pierwszy: zastosowanie

Na samym początku musisz zastanowić się, co dokładnie będziesz przechowywał w przestrzeni magazynowej. Czy będą to jedynie produkty przeznaczone na sprzedaż? Czy w tym miejscy przewidujesz również miejsce na przechowywanie dokumentów? To wszystko wydają się błahe pytania, ale dokładne zaplanowanie tej przestrzeni ułatwi pracę Twoim pracownikom, a w konsekwencji uskuteczni i usprawni działanie Twojej firmy.

Krok drugi: wyposażenie

Kiedy już wiesz, co dokładnie będzie znajdowało się w magazynie Twojej firmy – należy zastanowić się nad wyborem odpowiedniego wyposażenia. Tu z pomocą przychodzi sklep Lobby, w którym znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze meble oraz akcesoria do zagospodarowania tej przestrzeni. Najważniejszym elementem będzie niewątpliwie wybór odpowiednich półek do przechowywania dokumentów oraz produktów. Podstawowym detalem zapewniającym komfort pracy będą bez dwóch zdań regały przesuwne. Koniec z przesuwaniem ciężkich półek. Są one wyposażone w tradycyjny mechanizm korbowy bądź bardziej nowoczesny i zapewniający pracownikom komfort – napęd elektryczny. To nie jedyny wybór.

W asortymencie sklepu znajduje się również regał metalowy magazynowy wykonany z blachy ocynkowanej bądź malowanej. W zależności od tego, z czego wykonane są półki – ich nośność będzie różna. Dla przykładu: regały z płyty wiórowej udźwigną do 500 kg, metalowe natomiast do 250 kg na półkę – co za tym idzie pojedynczy regał jest w stanie udźwignąć od 750 kg do nawet 1250 kg (w zależności od ilości wbudowanych półek). Jeśli i taka oferta okaże się być niezbyt zadowalająca – sklep Lobby jest w stanie, na specjalne życzenie klienta, zwiększyć nośność zamawianych regałów.

Ostatnim elementem, nad którym warto się zastanowić wyposażając magazyn to wybór czy lepiej zaopatrzyć się w regały skręcane śrubami, czy może wtykowe. To również będzie zależało od tego, jak ciężkie produkty będą składowane na omawianych regałach.

Krok trzeci: zagospodarowanie

Ostatni krok wydaje się prosty. Nic bardziej mylnego. Odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni to klucz do skutecznego funkcjonowania firmy. Nie musisz robić tego sam. Firma Lobby Meble w swojej ofercie przewiduje pomoc w tym procesie. Dziś nikt nie robi tego sam!