Motoreduktory składają się z silnika elektrycznego i przekładni, które tworzą łańcuch kinematyczny – podstawowy składnik przełożenia.
Łańcuch kinematyczny
Łańcuch kinematyczny silnika składa się z reduktora prędkości i jego przekładni. Reduktor prędkości jest w zasadzie napędem o zmiennej prędkości, który pozwala na zmniejszenie i zwiększenie prędkości (przy jednoczesnej zmianie uzyskiwanej mocy) na wale wyjściowym.
Koła zębate
Koła zębate są wykonane z metalu lub tworzywa sztucznego (oraz nowych materiałów, które są wdrażane na bieżąco), które przenoszą ruch podczas zazębiania się ze sobą. Rozmiary kół zębatych są definiowane przez liczbę zębów i ich wielkość. Ponadto koła zębate mogą mieć zęby prostoliniowe lub śrubowe.
Silniki w motoreduktorach
Motoreduktory konstruuje się z użyciem kilku typów silników. Pięć typów silników najczęściej stosowanych w motoreduktorach to:
- Silniki szczotkowane, ze szczotkami zwykle wykonanymi z węgla. Są dwukierunkowe i mogą być używane z prądem stałym lub przemiennym. Mają żywotność około 3000 godzin.
- Silniki asynchroniczne, które są bezszczotkowymi silnikami jednokierunkowymi. Są bardzo ograniczone.
- Synchroniczne silniki bezszczotkowe, które mogą być jednokierunkowe lub dwukierunkowe. Mają stałą prędkość, jeśli częstotliwość źródła zasilania jest stabilna.
- Bezszczotkowe silniki prądu stałego, które wykorzystują sterowniki mogą osiągać wysokie prędkości.
- Bezszczotkowe silniki krokowe DC. Można je pozycjonować ze średnią dokładnością 7,5º.
Motoreduktory Pujol i ich cechy
Zastanawiałeś się kiedyś, gdzie można kupić motoreduktory? Jednym z najbardziej znanych producentów jest Pujol – firma, która od wielu lat projektuje najskuteczniejsze motoreduktory.
To doświadczenie pozwala nam oferować najlepsze rozwiązania w zakresie siłowników dla każdej firmy. W naszym katalogu produktów znajdują się najpopularniejsze na rynku modele motoreduktorów elektrycznych. Posiadają one określone przez użytkownika charakterystyki w oparciu o przeznaczenie, jakiemu będą służyć. Jednym z bardziej zaawansowanych rozwiązań są uszczelnione reduktory prędkości, które zapobiegają wnikaniu cząstek.
Inną cechą motoreduktorów Pujol jest to, że ich silniki wyposażone są w systemy, które minimalizują powstawanie iskier w pierścieniu ślizgowym. W ten sposób zmniejszają zakłócenia i interferencje z innymi urządzeniami. Systemy te mogą się różnić w zależności od poziomu zakłóceń EMI pożądanych/wymaganych przez klienta w konkretnym zastosowaniu.