Gwałtowny rozwój branży e-commerce to nie tylko większe zainteresowanie konsumentów, ale i sprzedawców, którzy chętnie przenoszą własny biznes na grunt cyfrowy. Okazuje się, że nie jest to obszar zarezerwowany dla dużych i silnie zakorzenionych w rynku firm, ale i świetna okazja dla mniejszych przedsiębiorców, aby rozpocząć budowanie własnej marki. Jedną z najpopularniejszych metod rozpoczęcia działalności w e-commerce jest właśnie dropshipping, który pozwala rozpocząć sprzedaż bez konieczności inwestowania dużych kwot pieniędzy czy podejmowania nadmiernego ryzyka. Pora zatem udzielić odpowiedzi na pytanie – dropshipping co to?
Przystępność i elastyczność – dropshipping co to?
Jeśli określenie to nie brzmi znajomo, warto wyjaśnić, że dropshipping to konkretny model logistyczny, który opiera się na przekazaniu procesu wysyłki bezpośrednio w ręce hurtowni lub producenta. Jest to proste rozwiązanie, dzięki któremu zatowarowanie i tworzenie własnego magazynu okazuje się kompletnie zbędne. Obecnie na rynku funkcjonuje wiele firm, które chętnie podejmą się tego typu współpracy, w której sam sprzedawca musi skupić się jedynie na najważniejszych aspektach swojej działalności – promocji, marketingu, obsłudze klienta, analizie rynku i stopniowym budowaniu swojej marki.
Do najważniejszych atutów wykorzystywania dropshippingu jako modelu logistycznego można zaliczyć:
- brak konieczności posiadania magazynu i fizycznego zakupu towaru,
- niski próg finansowy wejścia na rynek,
- wygodny sposób prowadzenia działalności,
- duża elastyczność w tworzeniu ofert oraz dobieraniu rynków,
- sprawny i nowoczesny proces obsługi wysyłek.
Minimalne wydatki oraz szerokie perspektywy związane z tym modelem logistycznym bez wątpienia są bardzo kuszące.
O czym pamiętać rozpoczynając sprzedaż w modelu dropshipping?
Wiedząc dropshipping co to, warto pójść o krok dalej i zastanowić się, w jaki sposób można wejść na ten rynek i zyskać dostęp do licznych korzyści związanych z prowadzeniem sklepu w tym modelu. Przede wszystkim potrzebna jest tu umowa z hurtownią – nie ma tu uniwersalnych reguł, dlatego należy pamiętać, aby rozsądnie dobierać partnerów w biznesie i dokładnie zapoznać się z warunkami podpisywanej umowy.
Kolejnym krokiem jest przygotowanie się do efektywnego zarządzania takim sklepem – czytaj więcej. Nieocenione będą tu odpowiednie narzędzia do jego obsługi, wśród których zdecydowanie wyróżnia się system Apilo, stanowiący doskonałą odpowiedź na potrzeby internetowego sprzedawcy dzięki licznym integracjom, w tym hurtowni niezbędnych do dropshippingu.